pondělí 31. května 2004

J2ME - drobnosti pro vývojáře

Jako začínající vývojář v oblasti mobilních zařízení a platformy J2ME jsem narazil, a asi nejen já, na dva menší problémy a proto bych si rád nechal touto cestou poradit.

Zdrojové kódy k API MIDP

Prvním nedostatkem je absence zdrojových kódu k API MIDP 1.0 případně MIDP 2.0, bohužel nejsou součástí balíku Java 2 Micro Edition Wireless Toolkit jak by se mohlo zdát. Zdrojové kódy nejsou nebo jsem na ně nenarazil ani na oficiálních stránkách J2ME. Zdrojové kódy jsou velice užitečné z hlediska editace kódu a jsou nezbytné pro nástroje typu code assistent a napojení javadocu např. v IDE Eclipse.

Práce s grafikou

V MIDP 1.0 není možnost, nebo jsem ji opět neobjevil, jak pracovat s výřezy obrázku. Tento problém nastane například v případě her, kdy je veškerá grafika umístěna v jednom obrázku, ze kterého se při konstrukci herní obrazovky vyřezávají jednotlivé grafické části. V podstatě by stačilo přetížit metodu createImage například takhle Image.createImage(Image,x1,y1,x2,y2).

Nestudoval jsem možnosti MIDP 2.0 ani proprietárních rozšíření např. Nokie, ale je nějaká možnost jak dosáhnout této funkčnosti přes standardní API v MIDP 1.0?

Výše uvedené mě zajímá především proto, že společně s NkD (to není distribuční společnost, ale kolega a kamarád) připravujeme remake jedné slavné hry z dob ZX Spectra pro mobilní telefony.